Nguyễn Hương Thơm đã viết:
Bạn Learnexcel cho hỏi chút, cái format trong PV có thể thay đổi theo ý mình đc ko?
Biết nói thế nào nhỉ. PT là 1 công cụ mạnh và dễ dùng để chế các loại báo cáo. Nói chung có thể hiểu nó là dạng bảng vấn tin (như tính tổng , đếm, trung bình,...tóm lại là thống kê .Nó có thể định dạng Auto Format hay làm thủ công như bảng bình thường
From Exl Help:
About PivotTable reports
A PivotTable report is an interactive way to quickly summarize large amounts of data. Use a PivotTable report to analyze numerical data in depth and to answer unanticipated questions about your data. A PivotTable report is especially designed for:
Querying large amounts of data in many user-friendly ways.
Subtotaling and aggregating numeric data, summarizing data by categories and subcategories, and creating custom calculations and formulas.
Expanding and collapsing levels of data to focus your results, and drilling down to details from the summary data for areas of interest.
Moving rows to column or columns to rows (or "pivoting") to see different summaries of the source data.
Filtering, sorting, grouping, and conditionally formatting the most useful and interesting subset of data to enable you to focus on the information that you want.
Presenting concise, attractive, and annotated online or printed reports.
You often use a PivotTable report when you want to analyze related totals, especially when you have a long list of figures to sum and you want to compare several facts about each figure.
Nguyễn Hương Thơm đã viết:
nó có thể thiết kế thêm dòng cột đc ko?
Cái này chưa rõ lý bạn hỏi lắm
Nguyễn Hương Thơm đã viết:
nếu đc thì vào đâu để điều chỉnh và thay đổi đc?
Theo tôi, bạn nên chuẩn bị một bảng dữ liệu gọn ghẽ, trình bày bạn muốn gì, post lên
Tôi có gửi lại file vừa nãy, có sửa lại 1 chút, thêm cả Pivot Chart nữa. Hơn nữa, trong 4R có nhiều bài về vấn đề này rồi đó! Bạn cần sử dụng nút SEARCH nhé. Đọc Help kỹ nữa, rất hay! Và thử